خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/15 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ویتنام

دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ویتنام در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز 14 مهر با رویکرد ارتقاء روابط میان دو کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ویتنام در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز 14 مهر با رویکرد ارتقاء روابط میان دو کشور برگزار شد.



در این دیدار، خانم دکتر ذوالقدر ضمن اشاره به رابطه خوب تاریخی میان دو کشور، بیان داشت که ظرفیت ها و پتانسیل خوبی برای توسعه روابط در حوزه های مختلف میان دو کشور وجود دارد که روابط پارلمانی می تواند زمینه های لازم و بستر مناسب را برای توسعه و ارتقاء این روابط فراهم سازد. ایشان درخصوص تحریم های یکجانبه علیه کشورمان به طرف ویتنامی بیان داشت که انتظار داریم کشور ویتنام در مقابله با تحریم های یکجانبه ظالمانه برخی قدرت ها علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.



آقای کوهکن عضو گروه دوستی ایران و ویتنام ابراز امیدواری برای توسعه روابط دو کشور نمود و بیان داشت ویتنام یک الگوی مقاومت است و علیرغم ظلم های را شده بر این کشور امروز افزایش سرانه درآمد مردم ویتنام، افزایش گردشگری و برخی تحولات مثبت را در آن کشور شاهد هستیم که می تواند در توسعه روابط دو کشور موثر واقع گردد.



آقای کاظمی ضمن اشاره به کسب موفقیت کشور ویتنام در حوزه های مختلف در سال های اخیر، بیان داشت دو کشور همکاری خوبی در زمینه بودجه ریزی می توانند داشته باشند و تجربیات خود را در این حوزه مبادله نمایند. همچنین در حوزه های علمی و اقتصادی و توریسم نیز می توان گسترش همکاری ها را داشت که در این فرصت آمادگی پارلمان ایران را برای رسیدن به این اهداف اعلام داشتند.



هیأت پارلمانی ویتنام ضمن ابراز خرسندی از برگزاری از دیدار، بر گسترش روابط دو کشور تأکید و بیا داشت در حوزه پارلمانی اخیرا آقای دکتر لاریجانی سفری به ویتنام داشتند و دیدارهای خوبی برای توسعه روابط و تبادل تجربیات میان دو کشور برگزار گردید.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 263551
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار